In de Haagse regio moeten de komende jaren zo'n 300 haltes worden aangepast voor de nieuwe langere HTM-bussen. Een deel van de nieuwe elektrische bussen die de HTM heeft besteld zijn achttien meter lang in plaats van twaalf meter bij de huidige reguliere aardgasbussen. De haltes moeten daarom worden verlengd.
Omdat het niet gaat lukken alle haltes aan te passen voordat de nieuwe bussen gaan rijden, worden momenteel zo'n tachtig haltes provisorisch aangepakt met rood-witte paaltjes voor de haltes om te voorkomen dat andere voertuigen daar zouden kunnen parkeren.
HTM heeft – net als de andere OV-bedrijven in de regio – met de Metropoolregio Rotterdam Den Haag afspraken gemaakt over de inzet van schone bussen om zo een bijdrage te leveren aan de verlaging van de CO2 uitstoot.
In juli 2023 tekenden de directies van HTM en Daimler Buses het contract voor de levering van 95 elektrische bussen voor de regio Den Haag. Het gaat om een mix van elektrische bussen van het type Mercedes Benz eCitaro en eCitaro G. De eCitaro is een twaalf meter lange lagevloer stadsbus en daarmee goed toegankelijk voor alle reizigers. De eCitaro G is achttien meter lang. De gelede (G) bussen hebben meer capaciteit en worden ingezet op drukke buslijnen als 23, 24, 25 en 26.